Obsługa zwrotów w Baselinker – co to jest i jak działa
Baselinker Zwroty
We wrześniu pojawiła się nowa zakładka w panelu BaseLinkera. Co prawda jest ona jeszcze w wersji BETA, jednak już teraz możesz się z nią zaznajomić i przetestować, ponieważ jest dostępna dla wszystkich użytkowników, bez dodatkowych opłat. Mowa oczywiście o zakładce Zwroty.
Obsługa zwrotów w e-commerce – kluczowy aspekt skutecznego biznesu
W świecie e-commerce obsługa zwrotów to nie tylko rutynowe zadanie, ale kluczowy aspekt wpływający na sukces i zadowolenie klienta. Dotyczy ona nie tylko logistyki i księgowości, lecz także oddziałuje na ogólną satysfakcję końcowego odbiorcy. Skutecznie zarządzane zwroty mogą zbudować zaufanie wśród kupujących, zachęcając ich do ponownych zakupów w Twoim sklepie.
BaseLinker wprowadził nowy moduł — System RMA (Return Merchandise Authorization), który został zaprojektowany z myślą o elastyczności i wszechstronności. Aktualnie (mimo iż jeszcze w wersji beta) jest dostępny dla wszystkich użytkowników bez dodatkowych opłat.
Opcje, które są dostępne w systemie:
- Przywracanie stanu magazynowego. Po zaakceptowaniu zwrotu automatycznie aktualizuje się stan magazynowy produktu w wybranym miejscu, co pozwala na dokładne śledzenie dostępności towarów.
- Automatyczne akcje. Pojawienie się zakładki ze zwrotami, spowodowało, że zostały udostępnione nowe warunki i akcje do wykonania, co pozwoli na wkomponowanie zwrotów we własne procesy w BaseLinkerze, jak wystawianie faktur korygujących, zwracanie wpłat i wiele więcej.
- Korekty faktur. Bez potrzeby ręcznego wybierania pozycji, dane zostaną pobrane ze zwrotu, dzięki czemu w łatwy sposób wystawisz fakturę korygującą.
- Zwrot wpłat. Jeżeli sprzedajesz na Allegro, to zwrot wpłaty może odbywać się w sposób automatyczny. Możesz oznaczyć, w których zwrotach środki zostały zwrócone klientowi.
- Pobieranie zwrotów Allegro. Wszystkie zwroty utworzone przez kupujących na Allegro automatycznie trafiają do systemu, a w niedalekiej przyszłości BaseLinker planuje wprowadzić również zwroty z innych kanałów sprzedaży, jeśli te oczywiście są obsługiwane.
- Portal zwrotów i formularz zwrotu dla klienta. Jeśli prowadzisz sklep internetowy, który nie posiada wbudowanego formularza zwrotu, możesz wysłać klientowi link, pozwalający samodzielnie zlecić zwrot. Klient może wybrać produkty i podać powody, a także otrzymać etykietę zwrotną. W znaczący sposób ta funkcja przyspieszy obsługę zwrotu i wyeliminuje błędy.
- Własna lista statusów: Dzięki tej funkcji, łatwo zapanujesz nad każdym etapem realizacji zwrotu, grupując statusy na przykład według źródła zwrotu, przewoźnika lub magazynu obsługującego zwrot. Statusy można także zmieniać automatycznie dzięki dostępnym akcjom.
- Wymiana towarów: Jeśli wymagana jest wymiana towarów, możesz szybko tworzyć nowe zamówienia dla klienta, co przyspiesza proces obsługi.
Nowa zakładka — BaseLinker Zwroty
Jeśli prowadzisz sprzedaż w wielu kanałach, System RMA pomoże Ci zarządzać zwrotami pochodzącymi z różnych platform, nawet jeśli każda z nich wymaga innego podejścia do obsługi zwrotów. Cały proces umiejscowiony jest w oddzielnej zakładce Zwroty, które do tej zakładki mogą trafić na 3 różne sposoby.
Formularz Zwrotu dla Klienta
Indywidualnie wygenerowana strona zwrotu dla każdego zamówienia pozwoli klientowi wybrać produkty do zwrotu i podać przyczyny. Zwrot zostaje automatycznie zarejestrowany w panelu BaseLinker, dając Ci nad nim pełną kontrolę. Możesz także wygenerować dla klienta etykietę zwrotną i udostępnić ją przez stronę zwrotu.
Zwroty Allegro
BaseLinker automatycznie pobiera zwroty utworzone przez kupujących na Allegro. Zarządzaj nimi z poziomu BaseLinkera, dokonuj zwrotów i występuj o zwrot prowizji Allegro, a także odbieraj numery przesyłek zwrotnych.
Tworzenie Zwrotu Ręcznie
Jeśli klient zgłasza zwrot drogą mailową lub telefoniczną, wystarczy jedno kliknięcie, by utworzyć zwrot dla odpowiedniego zamówienia. Łatwo określisz zwracane produkty, wygenerujesz etykietę zwrotną i wystawisz korektę. Następnie oczekujesz przesyłki i przywracasz produkty do wymaganego stanu magazynowego.
Podsumowanie
Tak jak wspomnieliśmy na początku artykułu — moduł BaseLinker Zwroty jest cały czas rozwijany i wciąż jest to wersja beta usługi. W kolejnych miesiącach BaseLinker zamierza wprowadzić nowe funkcje, dodawać kolejne akcje automatyczne i poszerzać kanały sprzedaży, w których funkcja będzie dostępna. W Implemo cały czas staramy się być na bieżąco, z nowościami wprowadzanymi przez BaseLinkera, więc jeśli chciałbyś się dowiedzieć jakie procesy można będzie wdrożyć w twoim biznesie, to zapraszamy do umówienia się na bezpłatną konsultację.
Żródło: https://baselinker.com/pl-PL/blog/system-rma-obsluga-zwrotow-zamowien-wymiany-towarow-napraw-w-baselinker/