fbpx

Jak zacząć sprzedaż na Shopee?

autor: Dominik Borsa

}

31 maj, 2022

Za sprawą równie popularnej, co irytującej reklamy, bazującej na utworze “Baby shark”, nadawanej w ostatnim czasie przy pomocy chyba wszystkich środków masowego przekazu o Shopee usłyszał prawdopodobnie każdy Polak.

O ile sam portal w naszym kraju jest już od końca roku 2021, o tyle do niedawna nie można go było nazwać popularnym. Wspomniana wyżej reklama to swoisty “gamechanger”, który sprawił, że ten wywodzący się z Singapuru marketplace stał się rozpoznawalny, co z kolei przekłada się na wzrost odwiedzin ich strony, a te statystycznie rzecz biorąc, muszą wygenerować sprzedaż.

Jeśli wzrośnie liczba osób, zainteresowanych zakupami, to warto rozważyć czy na Shopee nie pojawić się w roli sprzedawcy, bo być może część z odwiedzających ich Klientów dobije targu właśnie z nami.

Z tej oraz paru innych przyczyn postanowiłem napisać niniejszy artykuł, gdzie postaram się przybliżyć temat rozpoczęcia sprzedaży na Shopee oraz opowiem o kilku wartych uwagi cechach, które odróżniają ten portal od innych platform typu marketplace w Polsce.

Czy warto sprzedawać na Shopee?

Biorąc pod uwagę gigantyczny wzrost popularności za sprawą reklamy, o której pisałem na wstępie, a także szeroko zakrojone działania marketingowe innego typu, jak choćby kampanie kuponowe dla Klientów, śmiało mogę stwierdzić, że zdecydowanie tak.

W tej sytuacji najlepiej posłużyć się chłodną kalkulacją. Jeśli Shopee tak bardzo chce zdobyć istotną pozycję na Polskim rynku e-commerce, że łoży na działania promocyjne wręcz gigantyczne środki finansowe, idące w setki milionów dolarów, to nielogicznym byłoby nie skorzystać z takiej okazji. Bo skoro Shopee reklamuje siebie, to reklamuje też obecnych tam sprzedawców! 

Najważniejsza jest jednak kwestia rentowności, a w tym względzie Shopee nie ma sobie równych. Każdy, kto sprzedaje na jakimkolwiek marketplace na pewno nie raz narzekał na prowizje od sprzedaży, które należy danemu serwisowi zapłacić i które bezlitośnie pożerają nasz – sprzedawców – zysk. Szczególnie w przypadku Allegro, które stawki ma wręcz zbójeckie. Dlatego też trzeba podkreślić, że na chwilę obecną Shopee nie nalicza żadnej prowizji od sprzedaży! To nie koniec. Dodatkowo na Shopee Kupujący niezależnie od wartości zamówienia nie płacą za przesyłkę (tak, nawet gdy wynosi ona 0zł). Kosztu przesyłki nie ponosi również sprzedawca, gdyż serwis bierze to na siebie w ramach jednej ze wspomnianych akcji marketingowych. Dzięki temu śmiało można stwierdzić, że na Shopee obecnie sprzedajemy niemal bezkosztowo.

Biorąc pod uwagę powyższe kwestie i dodając do tego jeszcze choćby dywersyfikację kanałów sprzedaży, muszę z całą odpowiedzialnością moich słów stwierdzić, że na Shopee nie tyle warto sprzedawać, co po prostu trzeba!

Sklep internetowy na Shopee – od czego zacząć?

Z pewnością od zarejestrowania się jako sprzedawca :). Otwieranie sklepu na Shopee jest stosunkowo proste i nie wiąże się ze zbędnymi formalnościami. Jedyne, co musimy zrobić poza wypełnieniem podstawowych danych naszej firmy, to wykonać przelew weryfikacyjny z firmowego rachunku bankowego, aby odblokować szybkie płatności dla potencjalnych Klientów.

Następnie wypełniamy standardowe rubryki takie, jak gwarancja, zwroty, o firmie, oraz dodajemy logo aby nasz sklep internetowy na platformie wyglądał profesjonalnie, po czym możemy przystąpić do wystawienia ofert.

No i tutaj pojawiają się “schody”, bo o ile można ręcznie wystawiać oferty, to jeśli mamy ich kilkaset lub kilka tysięcy, procedura realizowana w ten sposób zajęłaby wieki.

Istnieje natomiast sposób na szybkie i bezproblemowe przeniesienie produktów z Allegro na Shopee, co umożliwia system Baselinker, ale sama procedura jest dość skomplikowana i najlepiej, żeby wykonywał ją profesjonalista znający temat, bo łatwo tu o błąd, który może być brzemienny w skutkach.

Kolejnym utrudnieniem, o którym muszę wspomnieć, to zarządzanie sprzedażą na Shopee. W mojej osobistej ocenie, bez Baselinkera można sobie całkowicie Shopee odpuścić. Na całe szczęście Baselinker, przy odpowiedniej konfiguracji, pozwala uniknąć wszelkich błędów i problemów oraz daje możliwość automatyzacji realizacji zamówień tak, jak na innych platformach typu marketplace.

Jeśli zaciekawił Cię ten artykuł i chciałbyś zacząć sprzedaż na Shopee, ale obawiasz się kwestii przeniesienia produktów lub konfiguracji Baselinkera w zakresie podpięcia do nowego kanału sprzedaży, to serdecznie zapraszam do Implemo.

Od pojawienia się Shopee w Polsce mieliśmy okazję integrować z nią naszych Klientów przynajmniej kilkadziesiąt razy, przez co poznaliśmy temat “od podszewki”. W rezultacie, jeśli oddasz sprawy w nasze ręce, to Twoje oferty na Shopee pojawią się w mgnieniu oka, a dodatkowo możesz być spokojny i nie obawiać się błędów czy problemów z późniejszą obsługą zamówień.

Przeczytaj też:

Jak tworzyć dobre kody SKU?

Jak tworzyć dobre kody SKU?

SKU - jednostka magazynowa z angielskiego Stock Keeping Unit, to identyfikator służący sprzedawcy do identyfikacji towaru wewnątrz swoich systemów....