Obsługa klienta w ecommerce

Obsługa klienta w e-commerce. Wykorzystaj potencjał Responso.

Dlaczego obsługa klienta w e-commerce ma znaczenie? Ponieważ zadowoleni klienci to klucz do sukcesu Twojego biznesu online. Jak więc zapewnić skuteczną obsługę klienta w świecie online, gdzie komunikacja odbywa się na wielu platformach? Odpowiedzią jest Responso — innowacyjne oprogramowanie do obsługi klienta. W tym artykule przedstawimy Ci, jakie korzyści niesie ze sobą Responso i jakie funkcje mogą pomóc Ci w efektywnym zarządzaniu klientami w e-commerce.

Czym jest Responso?

Responso, to oprogramowanie do obsługi klienta, które umożliwia skuteczne zarządzanie zapytaniami i wiadomościami pochodzącymi z różnych źródeł. Wszystko zgromadzone w jednym miejscu. Dzięki niemu możesz poprawić wskaźnik odpowiedzi oraz zautomatyzować relacje z klientami na platformach takich jak Allegro, eBay, Amazon, Erli czy własny sklep internetowy. Dodatkowo narzędzie znakomicie integruje się z BaseLinkerem.

Obecnie, jest bardzo rozbudowanym narzędziem. W tym artykule opiszemy 6 najważniejszych funkcji, pozwalających skrócić czas, który musisz poświęcić na obsługę klienta w sklepie.

Obsługa klienta - Widok panelu Responso
Obsługa klienta – Widok panelu Responso

1. Obsługa klienta – inteligentny autoresponder

Pierwsza z głównych funkcji Responso to inteligentny autoresponder, z którego możesz skorzystać również w darmowej wersji. Dzięki niemu możesz obsłużyć klientów jak prawdziwy pracownik sklepu. Konfiguracja autorespondera jest intuicyjna i dostępna dla każdego. Wystarczy zdefiniować kilka reguł w panelu aplikacji.

Przygotuj treść autorespondera, która budzi zaufanie klientów i spełnia ich potrzeby informacyjne, a następnie określ, do których użytkowników ma być wysyłany autoresponder, w jakie dni i godziny, aby idealnie dostosować go do Twojego planu dnia.

Responso, pozwala na pełne dostosowanie ustawień wysyłki wiadomości — możesz wysyłać automatyczne wiadomości do klientów ze wszystkich marketplace’ów i masz pełną kontrolę nad momentem wysyłki autorespondera. Jeśli nie chcesz wysyłać wiadomości od razu, Responso pozwoli Ci dostosować czas wysyłki.

Responso, jest w stanie wyłapywać określone frazy i różnicować odpowiedzi na różne wiadomości. Dzięki temu klienci rzadko orientują się, że rozmawiają z autoresponderem.

2. Obsługa wielu kanałów

Kolejną istotną funkcją Responso jest obsługa wielu kanałów komunikacji. Niezależnie od tego, na jakich platformach prowadzisz sprzedaż, Responso pozwala na wygodną obsługę klienta. Możesz w łatwy sposób zintegrować wszystkie swoje konta z aplikacją, w tym popularne marketplace’y, aby zarządzać komunikacją klientów w jednym miejscu.

Bardzo dużym ułatwieniem jest to, że nie musisz przełączać się między różnymi aplikacjami, aby komunikować się z klientami. Responso, pozwala na zarządzanie wiadomościami ze wszystkich platform z poziomu jednej aplikacji. Dzięki funkcjom analitycznym możesz stale podnosić jakość obsługi klienta i efektywne zarządzać zadaniami w swoim zespole.

3. Sztuczna inteligencja

Sztuczna inteligencja (AI) to kolejna potężna funkcja Responso, która może znacznie usprawnić codzienne zadania w obszarze obsługi klienta. Możesz skorzystać ze wsparcia sztucznej inteligencji w odpowiedzi na wiadomości od klientów. Korzystanie z tego mechanizmu jest niezwykle proste — wystarczy kilka kliknięć.

AI w Responso działa inaczej niż tradycyjne boty. Tworzy odpowiedzi osadzone w kontekście rozmowy, co sprawia, że są one naturalne i unikatowe. Jeśli klient pyta o status zamówienia, sztuczna inteligencja korzysta z dostępnych informacji. W przypadku braku danych generuje odpowiedź, która wymaga potwierdzenia przez człowieka. 

Jeżeli przytrafi ci się trudny klient, sztuczna inteligencja pomoże w stworzeniu uprzejmych odpowiedzi, nawet w trudnych sytuacjach. Możesz również komunikować się z klientami w różnych językach, dzięki funkcji, która pozwala na tłumaczenie zapytania. Pisz w swoim języku, a Responso wyśle odpowiedź dopasowaną do języka i stylu klienta.

4. Moduł zwrotów i reklamacji

Moduł zwrotów i reklamacji w Responso, to doskonałe rozwiązanie dla e-commerce. Dzięki niemu obsługa zwrotów i reklamacji staje się szybka i prosta. Widok zwrotu zawiera wszystkie niezbędne informacje, takie jak data zgłoszenia, nazwa produktu czy numer listu przewozowego. Bezpośrednio z panelu możesz zarządzać zwrotem prowizji na Allegro, a także dokonać zwrotu środków. Jeśli korzystasz ze skanera, znajdziesz zgłoszenie zwrotu na podstawie kodu kreskowego, który zeskanujesz z paczki zwrotnej. 

Moduł zwrotów i reklamacji umożliwia analizę danych i generowanie raportów, co pomaga w lepszym zarządzaniu obsługą klienta. Przypomina również o terminach obsługi reklamacji, co pozwala uniknąć przegapienia ważnych terminów (np. ustawowy czas odpowiedzi na reklamację), a autoresponder informuje klientów o zarejestrowaniu ich zwrotów lub reklamacji, oszczędzając Twój czas.

Obsługa klienta - Zwroty i reklamacje
Obsługa klienta – Zwroty i reklamacje

5. Automatyczne akcje

Responso, umożliwia automatyzację wielu powtarzalnych zadań dzięki definiowalnym regułom opartym na słowach kluczowych i innych kryteriach. Aplikacja automatycznie przypisuje wiadomości do odpowiednich działów na podstawie zdefiniowanych warunków. Możesz zdefiniować automatyczne akcje na podstawie określonych słów kluczowych w wiadomościach klientów, a także tagować wiadomości, co ułatwia organizację komunikacji z klientami. Szybkość odpowiedzi dopasujesz w ustawieniach.

6. Statystyki

Responso, dostarcza szczegółowe raporty i statystyki dotyczące obsługi klienta, co pomaga w optymalizacji działań. Dzięki raportom dowiesz się, które produkty budzą najwięcej niejasności wśród klientów i dlaczego. Sprawdzisz, w którym kanale sprzedaży najczęściej pojawiają się pytania klientów, tak aby w razie konieczności poprawić opis oferty.

Responso, pozwala na zarządzanie obsługą klienta na wielu platformach, bez konieczności korzystania z dodatkowych aplikacji. Możesz łatwo zarządzać uprawnieniami pracowników w zakresie komunikacji z klientami, a także monitorować czas reakcji na zgłoszenia klientów i przypominać o ważnych terminach.

Podsumowanie

Responso, to kompleksowe oprogramowanie do obsługi klienta, które pozwala na efektywne zarządzanie komunikacją na wielu platformach e-commerce. Dzięki inteligentnemu autoresponderowi, obsłudze wielu kanałów, wsparciu sztucznej inteligencji, modułowi zwrotów i reklamacji, automatycznym akcjom oraz rozbudowanym statystykom, możesz zwiększyć skuteczność obsługi klienta i osiągnąć sukces w e-commerce. Wykorzystaj potencjał Responso i wypróbuj bez zobowiązań przez 30 dni.