Problemy sprzedawców przed wdrożeniem systemu BaseLinker

Problemy sprzedawców przed wdrożeniem BaseLinkera.

Przed wdrożeniem BaseLinkera.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy lub jesteś zaangażowany w e-commerce, zapewne dobrze wiesz, jak wiele detali i procesów można stracić z oczu. Wdrażając system BaseLinker, możesz znacząco uprościć swoją codzienną pracę i uniknąć wielu niepowodzeń. W tym artykule przedstawimy Ci 10 najczęstszych problemów, z którymi nasi klienci borykają się przed wdrożeniem BaseLinkera. Przestawimy również parę korzyści, które niesie ze sobą integracja swojego ERP z tym systemem.

1. Konieczność drukowania papierowych dokumentów

Jednym z najczęstszych problemów, z którymi zmaga się wiele firm e-commerce, jest konieczność drukowania papierowych dokumentów, takich jak faktury czy paragony. To zadanie może być nie tylko czasochłonne, ale także obarczone ryzykiem popełnienia błędów. Dziś oprogramowanie ma o wiele większą funkcjonalność, niż to było jeszcze kilka lat temu, więc warto z pewnych rozwiązań skorzystać w swoim biznesie.

Korzystając z BaseLinkera, możesz w łatwy sposób wygenerować elektroniczne dokumenty, co pozwoli Ci zaoszczędzić czas i uniknąć błędów wynikających z ręcznego drukowania i wypełniania papierów. Prawo podatkowe również się zmieniło w tym zakresie, więc aktualnie jest możliwość skorzystania z takiej usługi jak e-paragon, gdzie klient otrzymuje paragon w wersji elektronicznej. Rozwiązanie, prezentowane np. przez eparagony.pl, oprócz skrócenia czasu pozwoli obniżyć nawet o 80% koszty fiskalizacji. Moduł ten integruje się z BaseLinkerem i niektórymi drukarkami fiskalnymi.

2. Procesy odbywające się ręcznie

Innym problemem, z którym często spotykają się przedsiębiorcy e-commerce, jest duża ilość procesów, które odbywają się ręcznie. Ręczna praca jest nie tylko uciążliwa, ale również podatna na błędy. To może prowadzić do opóźnień w realizacji zamówień i niezadowolenia klientów.

BaseLinker oferuje możliwość automatyzacji wielu zadań jak, tworzenie przesyłek, zmiana statusów, generowanie etykiet kurierskich, automatyczna wysyłka dokumentów elektronicznych do klienta, zmiana statusów zamówień w zależności od realizacji (np. po odbiorze paczki przez kuriera), co pozwala zaoszczędzić czas i uniknąć błędów. Możesz skoncentrować się na bardziej strategicznych aspektach swojego biznesu.

3. Sprzedaż towarów, których nie mamy.

Czy zdarzyło Ci się sprzedawać produkty, których nie masz fizycznie na stanie? To podejście może prowadzić do niezadowolenia klientów, gdy okazuje się, że produkt jest niedostępny. BaseLinker pozwala na ścisłą kontrolę stanów magazynowych, co pomaga uniknąć tego problemu. Takie rozwiązanie na pewno się sprawdzi, kiedy korzystamy ze stanów magazynowych hurtowni, z której produkty sprzedajemy. Możemy w taki sposób ustawić akcje automatyczne, że jeśli w hurtowni dostępna ilość spadnie do pewnego poziomu (np. 10 sztuk), system zmieni ilość dostępną w naszych ofertach na 1 sztukę. 

Jeśli natomiast korzystamy z własnej bazy towarowej, możemy ustawić częstszą synchronizację stanów magazynowych np. co 5 minut. Dzięki temu baza dostępnych ofert na platformach sprzedażowych również będzie częściej aktualizowana.

BaseLinker - Akceleracja stanów magazynowych
BaseLinker – Akceleracja stanów magazynowych

4. Brak weryfikacji produktów przed spakowaniem.

Błędy w pakowaniu zamówień to kosztowna sprawa. Gdy klient otrzymuje niewłaściwy produkt, konieczne jest jego odesłanie i ponowne wysłanie poprawnego towaru. BaseLinker pozwala na weryfikację produktów przed spakowaniem, co minimalizuje ryzyko popełnienia błędów. Możemy do tego użyć asystenta pakowania, co pozwoli zwiększyć dokładność i wyeliminować pomyłki. Skanując kod kreskowy produktu, magazynier będzie miał pewność, że pakuje dokładnie ten produkt, który klient zakupił. 

5. Wpisywanie na etykiecie co jest w zamówieniu.

Kolejnym problemem, który znacząco wydłuża czas realizacji zamówienia, jest opisywanie etykiet kurierskich dla magazyniera z informacją, jaki towar powinien zostać spakowany do paczki. Można w łatwy sposób wyeliminować ten proces również przez zastosowanie asystenta pakowania. Jeżeli jednak z różnych powodów, nasze procesy są tak ułożone, że najpierw została wygenerowana etykieta i przekazana do osoby pakującej paczkę — tutaj BaseLinker również pomoże. Wystarczy zeskanować etykietę skanerem kodów kreskowych, co spowoduje otwarcie karty zamówienia. Najlepiej jednak przeprogramować procesy w taki sposób, aby etykieta generowała się dopiero po spakowaniu całej paczki. 

6. Długi czas realizacji zamówień

Długi czas realizacji zamówień może skutkować utratą klientów. O ile jeszcze we własnym sklepie internetowym stracimy „tylko” klienta, o tyle np. na platformach sprzedażowych, jak Allegro — częste problemy z wydłużonym czasem realizacji zamówień mogą skutkować, utratą punktów, które wpływają na to, w jaki sposób nasza oferta pozycjonuje się na listingu. Utrata większej ilości punktów może znacząco przyblokować sprzedaż. Jeżeli towar jest w magazynie, to większość problemów związanych obsunięciem czasu realizacji zamówień, może wynikać z zastosowania nieodpowiednich procesów lub ich całkowitym braku. I tutaj znowu pomocny okaże się BaseLinker, który pozwala na szybszą i bardziej efektywną obsługę zamówień.

7. Brak automatycznego zamykania ofert.

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, prawdopodobnie masz wiele ofert, które wymagają stałego monitorowania. Część sprzedawców bazuje na wirtualnych stanach lub ręcznie śledzi stany magazynowe swoich ofert. W momencie wyprzedania się towaru zamykają ręcznie oferty. Może i za dnia jesteś w stanie w taki sposób nad tym zapanować, jeśli masz tylko kilka ofert. Problem jednak pojawia się, gdy ofert swoich ofert masz setki lub tysiące, a większość sprzedaży odbywa się poza godzinami pracy. BaseLinker pozwala na automatyczne zamykanie ofert, gdy kończą się stany magazynowe, co pomaga w utrzymaniu aktualności ofert i zapobiega sprzedaży niedostępnych produktów. Wystarczy tylko odpowiednio ustawić wtyczkę synchronizującą.

8. Brak zaprojektowanego procesu obsługi klienta.

Każdy klient oczekuje pewnego standardu obsługi. Brak jasno określonych procesów obsługi klienta może prowadzić do niezadowolenia i utraty klientów. Najczęściej jest to widoczne na platformie Allegro, gdzie brak odpowiedzi na wiadomości lub dyskusje w czasie krótszym niż 4 godziny powoduje, że znowu tracimy punkty. BaseLinker umożliwia projektowanie i wdrażanie spersonalizowanych procesów obsługi klienta. Dodatkowo świetnie działa wraz z Responso — narzędziem pomocnym przy obsłudze klienta. Za pomocą Responso możemy ustawić np. autoresponder, który odpowie za nas, na wiadomość lub założoną przez klienta dyskusję nawet w późnych godzinach nocnych.

Problemy w obsłudze klienta bez wdrożonego BaseLinkera

9. Brak procedury obsługi reklamacji i zwrotów.

Reklamacje i zwroty to nieuniknione elementy handlu internetowego. Warto mieć nad tym kontrolę, aby ograniczyć ilość zapytań od klientów i nie przegapić terminów odpowiedzi na reklamację, czy zwrotu środków za towar w związku z odstąpieniem od umowy. Te procesy również możesz w znacznym stopniu zautomatyzować w BaseLinkerze zarówno od strony księgowej (wystawianie korekt), jak i od strony obsługi klienta (etapy rozpatrywania reklamacji). Tutaj również przydatnym narzędziem może okazać się Responso.

10. Problem z wyborem gabarytu paczki

Ostatnim, ale nie mniej istotnym problemem, może być trudność w wyborze odpowiedniego gabarytu paczki. Nieodpowiednio dobrane opakowanie może prowadzić do dodatkowych kosztów wysyłki. Jeśli zaniżymy wymiary, przewoźnik może nas obciążyć dodatkową opłatą. Jeżeli natomiast dobierzemy zbyt duży gabaryt np. w przypadku urządzeń Paczkomat®, to również możemy zostać obciążeni opłatą za zmianę gabarytu. BaseLinker oferuje narzędzia do optymalizacji wyboru gabarytu paczki. Jeśli prawidłowo skonfigurujemy pod nasze produkty, to wybór może odbywać się automatycznie. Jeśli nie mamy dobrze skonfigurowanych wymiarów produktów, to możemy po spakowaniu skorzystać ze zdarzeń własnych, które odpowiadają odpowiednim gabarytom paczek np. A, B, C.

Podsumowanie

Wdrożenie systemu BaseLinker może znacząco poprawić efektywność i jakość obsługi klienta w Twoim sklepie internetowym. Rozwiązanie to pozwala na automatyzację wielu procesów, eliminując przy tym wiele problemów, o których wspomnieliśmy. Zyskaj przewagę konkurencyjną i zacznij korzystać z BaseLinkera już dziś, by zminimalizować te 10 najczęstszych problemów związanych ze sprzedażą w e-commerce. Jeżeli chciałbyś, abyśmy wdrożyli system u Ciebie, umów się z nami na bezpłatną konsultację, sprawdzimy, jak możemy poprawić procesy i przyspieszyć twój biznes.