Baselinker i Fakturownia

BaseLinker i Fakturownia. Czy potrzeba Ci więcej?

Działając w branży e-commerce, wiesz, jak wiele pracy i czasu może pochłaniać zarządzanie wszystkimi aspektami biznesu online. Od obsługi zamówień i zarządzania produktami po kontrolę nad finansami. Jeśli uda Ci się rozwiązać problem realizacji zamówień w BaseLinkerze, to zostaje jeszcze kwestia dokumentacji tego wszystkiego pod kątem księgowym. Wszystko zależy oczywiście od skali twojej sprzedaży i specyfiki branży, jednak nie zawsze będziesz potrzebował rozbudowanego systemu ERP, integratorów, dodatkowych wtyczek. Czasem BaseLinker w połączeniu z programem Fakturownia w zupełności wystarczy.

Baselinker: Twoje rozwiązanie do zarządzania sprzedażą

Ludzie dzielą się na dwie grupy — na tych którzy jeszcze nie używają Baselinkera i na tych, którzy już go zaczęli używać. Nie oszukujmy się — jeśli należysz do drugiej grupy, to ciężko jest potem powrócić do grupy nr 1. Baselinker to narzędzie, które zrewolucjonizowało, zarządzanie e-sklepem. Stale powiększająca się ilość nowych integracji powoduje, że za pomocą jednego systemu jesteśmy w stanie obsłużyć zamówienia z wielu platform sprzedażowych jak Allegro, eBay, Amazon, Erli, eMAG, a także platform sklepowych jak WooCommerce, Shoper, PrestaShop, czy Magento. To tylko kilka przykładów, jednak niezależnie od tego, gdzie prowadzisz swój sklep — wszystkie zamówienia obsłużysz z jednego miejsca, a jeśli w przyszłości będziesz chciał rozszerzyć sprzedaż, to bez większych problemów możesz dodać kolejną integrację.

Automatyzacja i zarządzanie produktami

BaseLinker umożliwia automatyczne przesyłanie produktów na różne rynki i kanały sprzedaży. Nie musisz już ręcznie kopiować danych ani aktualizować ofert na każdej platformie osobno. Masz jeden magazyn, za pomocą którego aktualizujesz stany między wszystkimi platformami sprzedażowymi czy sklepami internetowymi. Pozwala to w znacznym stopniu ograniczyć koszty, a także odciążyć część pracowników z powtarzalnych zadań. Jednorazowa konfiguracja i wdrożenie systemu spowoduje, że system działa cały czas za nas, a przy wykorzystaniu automatycznych akcji ilość kliknięć myszką jest w znacznym stopniu ograniczona. Rola pracownika, który zarządza sprzedażą, czasem tylko ogranicza się do tego, aby dodać nowy produkt do bazy, ustalić cenę, czy odpowiedzieć na pytanie klienta.

Magazyn i wysyłka

Oczywiście, zamówione produkty w jakiś sposób muszą opuścić twój magazyn i dotrzeć do klienta. Jeżeli właściwie wdrożysz system u siebie, to praca magazyniera będzie ograniczała się tylko do spakowania odpowiednich produktów. W zależności od tego, w jaki sposób obsługiwane są zamówienia, to jeśli na stanowisku znajduje się drukarka fiskalna, warto, aby paragon lub faktura VAT wydrukowały się w sposób automatyczny — bez ingerencji magazyniera.

Księgowość i finanse

Każdy biznes, aby miał ręce i nogi musi być właściwie oraz w zgodny z prawem sposób rozliczany. Jest wiele sposobów na to, aby wystawiać dokumenty sprzedaży. W zależności od wielkości prowadzonego biznesu możemy używać różnych systemów księgowych — od wspomnianej na początku artykułu Fakturowni, aż po systemy takie jak np. Subiekt GT, enova365, czy Comarch ERP. Chociaż BaseLinker, umożliwia wystawianie faktur i paragonów i przechowywanie ich wewnątrz systemu, to jednak gospodarkę magazynową oraz księgową warto prowadzić w oddzielnym programie. I tu dochodzimy do pytania zadanego w tytule — czy potrzeba nam coś więcej niż Baselinker i Fakturownia? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: NIE! 

Integracja fakturowni w systemie BaseLinker
Integracja fakturownia.pl w systemie BaseLinker

Fakturownia: Skuteczne zarządzanie finansami i magazynem

Generowanie faktur i dokumentów

Fakturownia to narzędzie, które pomaga w efektywnym zarządzaniu finansami Twojego e-sklepu. Jedną z jego głównych funkcji jest generowanie faktur i innych dokumentów księgowych. Możesz również zarządzać gospodarką magazynową swojego sklepu. Decydując się na integrację systemu Fakturownia z BaseLinkerem, pomijasz dodatkowe integratory wymagane do połączenia tych dwóch systemów. Wszystkie działania między BaseLinkerem a Fakturownią odbywają się bez konieczności stosowania dodatkowych płatnych wtyczek. Integrację możesz skonfigurować w taki sposób, aby numer faktury z serią numeracji z Fakturowni widoczny był w panelu BaseLinker (w zakładce z zamówieniem) i taką też na dalszym etapie zamówienia fakturę klient mógł w łatwy sposób pobrać (np. w mailu posprzedażowym).

Fakturownia przykład wystawionych dokumentów sprzedażowych
Dokumenty sprzedażowe wystawione w BaseLinker, są przesyłane automatycznie do programu Fakturownia

Kontrola nad stanami magazynowymi

Dzięki opcji przekazywania numeru SKU produktu stan magazynowy zmniejszy się również w programie księgowym, co na koniec roku pozwoli nam w łatwy sposób wygenerować dokumenty potrzebne przy inwentaryzacji. Spośród popularnych programów księgowych niewiele jest takich, które obsługują tę funkcję, więc jest to duży atut. Oczywiście każdy marketplace (np. Allegro) umożliwia dodawanie dokumentów sprzedażowych z poziomu platformy, a system BaseLinker pozwoli ci w łatwy sposób ten proces zautomatyzować i przekazać odpowiedni dokument sprzedaży.

Chociaż w obecnie obieg dokumentów możesz prowadzić w magazynie BaseLinkera, to powinieneś mieć na uwadze, że funkcja ta występuje w wersji beta, więc nie wszystkie opcje mogą być dostępne — jak np. sprawdzenie stanu magazynowego w konkretnej dacie.

Co więcej, jeśli zajmujesz się nie tylko sprzedażą na platformach czy sklepach internetowych, ale np. sprzedajesz kursy, udzielasz konsultacji, to przychody z pozostałych źródeł będą widoczne w jednym systemie, ponieważ Fakturowania integruje się z wieloma innymi aplikacjami, z którymi np. nie integruje się BaseLinker. Wszystkie dokumenty sprzedażowe na koniec miesiąca w łatwy sposób możesz wyeksportować do pliku, który z łatwością obsłuży twój księgowy i zaimportuje do swojego programu.

Przykładowe produkty w magazynie.
Widok magazynu w programie fakturownia

Czy potrzebujesz obu narzędzi? – Wybór odpowiedniego rozwiązania

Znasz już większość zalet BaseLinkera i Fakturowni. Rodzi się więc pytanie, czy potrzebujesz obu? Jeśli prowadzisz sklep internetowy, który działa na kilku platformach e-commerce, Baselinker może być nieoceniony. Jego integracje i automatyzacja ułatwią Ci zarządzanie produktami i stanem magazynowym na różnych rynkach.

Jeśli natomiast Twoim głównym wyzwaniem jest kontrola nad finansami i zarządzanie dokumentami księgowymi, Fakturownia jest rozwiązaniem, z pewnością Ci pomoże. Dzięki niej generowanie faktur i monitorowanie płatności staje się prostsze, a dzięki możliwości integracji magazynu kontrola nad stanami magazynowymi jest równie prosta. 

Jednak najlepszym scenariuszem jest wykorzystanie obu narzędzi razem. Integracja Baselinker i Fakturownia pozwala na optymalizację procesów zarówno w zakresie zarządzania produktami, jak i finansami. To zintegrowane rozwiązanie może znacząco usprawnić działalność Twojego e-sklepu.

Podsumowanie

Baselinker i Fakturownia to narzędzia, które mogą znacząco ułatwić Ci zarządzanie e-sklepem i finansami. Baselinker oferuje integracje, automatyzację, podczas gdy Fakturownia pomaga w generowaniu faktur i kontrolowaniu płatności. Wybór zależy od specyfiki Twojego biznesu, ale warto rozważyć korzystanie z obu narzędzi, aby osiągnąć pełną automatyzację i efektywność w e-commerce. Dzięki nim, Twoja droga do sukcesu w e-commerce może stać się znacznie łatwiejsza i bardziej przewidywalna. Jeżeli chciałbyś zintegrować BaseLinker z Fakturownią w swojej firmie, ale nie masz na to zbytnio czasu, lub nie dysponujesz odpowiednią wiedzą, możesz skorzystać z naszej usługi wdrożenia systemu BaseLinker. Umów się na bezpłatną konsultację, wypełniając formularz.

Linki afiliacyjne do partnerów:

Wypróbuj system Fakturownia i odbierz 20% zniżki

Wypróbuj system BaseLinker przez 30 dni